Етнографски музеј Београд

Member of Museums.EU
  • Скорашњи чланци

  • Категорије

  • Архиве

  • Адиђари

    Аутор: Невена Арсић
    Отварање изложбе је у уторак, 18. новембра у 19 часова

    О аутору

    Невена Арсић је рођена 1979. године у Београду. Дипломирала 2005. године на Факултету примењених уметности у Београду, одсек примењено вајарство. Члан је УЛУПУДС-а. Професионално дизајнира и израђује уникатан накит, који је излагала на самосталним и групним изложбама, као и у оквиру модних манифестација, у Београду, Бечу, Загребу, Москви, Минхену, Дубаију и Паризу. Живи у Земуну, где има свој атеље.

    О изложби

    Изложба Адиђари је друга самостална изложба Невене Арсић у Београду. Прву је приредила 2008. године у УЛУПУДС- овој галерији Сингидунум, а изложена колекција накита била је инспирисана царским накитом из III-IV века откривеним на археолошком налазишту Врело Шаркамен у Србији. Критика је поводом ове изложбе забележила да изложени експонати нису копије древног накита, већ дијалог два уметника – једног из 21. века и једног из 3. или 4. века.

    Критика је, као главну одлику накита Невене Арсић, управо истакла да се у њему сусрећу традиција и модеран дизајн. Традиција као инспирација, модеран дизајн као израз сензибилитета уметнице. Изложба Адиђари је синтеза такве поетике и врхунац Невениног стваралачког трагања ка модерном изразу у српском накиту, у којем се као дискретан одсјај назиру трагови народне, средњевековна или римске традиције.

    Колекција накита представљена на изложби Адиђари инспирисана је етно мотивима древног накита из археолошких налазишта са територије Србије из касноантичког, и рановизантијског периода, као и етно мотивима средњевековног српског накита.

    Колекцију чине огрлице, наруквице, прстење, шнале, минђуше.

    Накит је највећим делом израђен од бакра, а мањим делом од сребра високе финоће. Кад је реч о бакру, прву фазу у изради накита чини ковање, а другу, завршну, осребрење или позлата.

    ,,За мене је сваки комад накита мала скулптура”, истиче Невена Арсић. „Кључна реч за добро дизајниран накит је на првом месту функционалност, што значи да се лако носи. Друга компонента је естетска, да изражава индивидуалност особе која га носи, јер само тако ауторски накит долази до изражаја. Ту је и квалитет израде, без обзира о којем је материјалу реч. И наравно, ауторски печат. Ја се увек трудим да испоштујем све те критеријуме.“

    А о свом односу према традицији, каже: „Накит је, од праисторије до наших дана, играо важну улогу у животу човека. Мене је посебно одушевљавао накит античког доба. Његова једноставност, али и ауторски печат. Идеја водиља у мом раду често потиче од тог старог накита. Носи печат времена у којем је настао, а истовремено делује савремено. Накит из многих археолошких налазишта у Србији свакако је утицао и на моју креацију.“

    Историчар уметности и критичар Зорица Ђерманов написала је о накиту Невене Арсић:

    „Понављањем низа влакнастих, тракастих детаља, асиметричне обраде, Невена Арсић подсећа посматрача на старовековне фибуле, токе, украсне ланце, намерно потенцирајући ручну израду и ту допадљиву „неједнакост“ облика.

    Динамична, окупирана уметничким изразом, Невена се остварила као сасвим добар дизајнер, али и као скулптор, чији радови са нама „комуницирају“ и најважнији су вид њене оригиналности и префињености, којом препоручује своју уметничку машту и смелост.“

    CROP NARUKVICA

    Претражите сајт

    ×