Етнографски музеј Београд

Member of Museums.EU
  • Скорашњи чланци

  • Категорије

  • Архиве

  • Десет дана од 10 до 10

    СВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ МАНАКОВЕ КУЋЕ

    12. 5. 2016 у 12 сати

    Отварање изложбе у Манаковој кући, Гаврила Принципа 5

    Аутор Јелена Туцаковић МА, руковаоц Збирке Христифора Црниловића, у сарадњи са спољним сарадницима

    Језик као запис културе

    Недовољно истражен корпус рукописних записа Христифора Црниловића са преко 22000 листића који садрже најразличитије записе о култури народа из централно балканског подручја, повод је да стручни тим Етнографског музеја, језик као запис културе стави у фокус интересовања шире публике.   Један предмет у Збирци Христифора Црниловића привлачи посебну пажњу, не само чињеницом да га је пронашао и забележио овај изузетни истраживач традиционалне балканске културе с почетка 20. века, већ и својим специфичним језичким  обележјем. То су горњи хаљеци у облику непросечене хаљине без рукава, познати под називом литак и мановил. Оба хаљетка, карактеристичног кроја, целокупној ношњи ширег југоисточног подручја Србије дају особен изглед. Литак је израђиван од домаће црне вунене тканине изаткане у два нита (литo), а мановил – од кудељног или од ланеног платна, такође домаће израде. Иста врста хаљетка, али израђена од црног сукна, била је позната у југоисточној Србији под називима сукно, сукман. За тај хаљетак карактеристичног кроја, израђен од различитих врста тканина домаће израде, који је био познат и у ношњама других словенских народа, претпоставља се да је старословенског порекла. Тако, у контексту дијалектолошких ареала распрострањења одређеног назива за неки одевни предмет, конкретно, можемо заправо посматрати и истраживати културне контактне ареале. Језик се тако очитава као запис културе.

    Изложба ће за јавност бити отворена од 13. 5. 2016.

     

     

    12. 5. 2016 у 19 сати

    Свечана додела награде Боривоје Дробњаковић за најбољи мастер рад у области етнологије и антропологије у 2015.

    Отварање изложбе аутора Саре Николић, студенткиње етнологије и антропологије Филозофског факултета у Београду с називом

    Реклама – рам за портрет савремене жене?!

    Изложба представља студентски рад на антрополошком истраживању положаја и улоге жене, тј. односа према жени онако како је она представљена у рекламама које се емитују на телевизији. Изложбом се презентују традицијски и модерни културни наративи о жени и њеној улози у породици и свкодневици уопште. Ауторка полази од неколико кључних друштвених и културних стереотипа о жени и презентује њихову употребу у савременим телевизијским рекламама.

     

     

     

    Претражите сајт

    ×