Етнографски музеј Београд

Member of Museums.EU
  • Скорашњи чланци

  • Категорије

  • Архиве

  • Конзервација предмета из ликовне збирке

    Предмети из Ликовне збирке Етнографског музеја:  Краљевић Марко пред крчмом Владислава Тителбаха (1847-1925) и Народно коло, Драгутина Инкиострија Мидењака (1866-1942) конзервирани су у Одељењу за заштиту, конзервацију и рестаурацију Народне библиотеке Србије и захваљујући томе постали су доступнији за кориштење у сврху истраживања, публиковања и излагања.

     

    О делима:

     

    Владислав Тителбах (1847-1925), Краљевић Марко пред крчмом, Картон за таписерију (мустра за гоблен), акварел и темпера на папиру, 1911. година,  Ил.инв.бр. 419

    Део колекције од 662 ликовна дела овог плодног ствараоца, која се од 1948. године чува у Етнографском музеју као ликовни извор за проучавање традиционалне културе у Србији 19. века. Конзервацијом и додатним опремањем овог дела великог формата (100 x 140 cm), остварени су услови за његово адекватно чување. Акварел представља илустрацију народне песме, приказ једног од најистакнутијих српских митолошких јунака и његовог коња. Уоквирена окрајница са низом орнамената наглашава основну функцију дела у популаризацији тема и мотива националног романтизма у Србији 19. и почетка 20. века.

     

    Драгутин Инкиостри Мидењак (1866-1942), Народно коло, акварел на папиру,  1937-40. година, Ил.инв.бр. 7895

     

    Дело сликара и зачетника дизајна и примењене уметности у Југославији, приказује мотив разиграног народног кола у које су се ухватили играчи обучени у народне ношње из различитих области: Далмације, Лике, Босне и Херцеговине, Црне Горе, Македоније, Косова и Метохије, Јужне Србије, Шумадије, Славоније, Посавине, Хрватског Загорја и Словеније. Уметнички елементи као што су поетика, сликарски поступак и формат (51×92 cm), остављају могућност да је дело скица за већу тематску целину какве је Инкиостри често изводио у декорацији ентеријера многих јавних и приватних простора. Највећи значај поседује симболика овог мотива којој је, у оквиру својих теоретски формулисаних и јавно исказиваних идеја о оживљавању народне и националне уметности, овај уметник остао доследан до самог краја.

     

    Претражите сајт

    ×