свечано је затворен је 11. октобра 2015. када су објављене одлуке жирија.
Жири 24. Међународног фестивала етнолошког филма у саставу:
Председник, проф. Андреи Симић
И чланови, Др Инес Прица и УНЕСКО експерт Душица Живковић ,
Одлучили су да награде фестивал доделе следећим остварењима:
Гранд Приx
Шуну ће доћи – Схуну wилл цоме,
Руски филм, редатеља: Салвата Yузеева
Филм је складан мозаик етнографских, хисторијских, фолклористичких и уметничких увида у културу турске мањине у алтајској регији Русије. Радњу дискретно и вешто носи фигура фолклорног уметника чији рад дотиче саму бит локалних усмених предања, митских представа и друштвених околности. Посебно је упечатљиво како филм избегава уобичајени дидактички приступ у документаризму и уместо тога нуди нешто попут „интуитивне монтаже“, омогућавајући гледатељу непосредно, готово телесно искуство културног окружења. У продукцијском смислу „Шуну ће доћи“ дотиче врхунце кинематографског професионализма, посебно у величанственим приказима природе и традиционалног музичког наслеђа, док у строже жанровском смислу указује на распон емпиријских и интерпретативних потенцијала етнографског приступа.
Награда за домаћи филм – Корени зла
редатеља: Желимира Гвардиола
Између два филма у овој конкуренцији, оба са великим садржајним потенцијалима, награда је припала филму Корени зла који испитује границе конвенционалног схватања етнографије и етнографског филма. У низу упечатљивих и узнемирујућих интервјуа с криминалцима, аутор драматуршки вешто показује корене њихове девијације од друштвених и традиционалних норми, наглашавајући је црно-белом филмском естетиком. Рад указује на изразиту потребу за новим приступимаи перспективама бољег разумевања и документовања слојевитости и контрадикција савременог друштва, уз очување интимности и целовитости етнографског схватања културе.
Награда за страни филм – Фатума и Асја, две афарске девојчице у Етиопији (Фатума анд Асза. Тwо Афар Гирлс ин Етхиопиа“
италијански филм, редатеља Францесца Синцицха
Приказом свакодневице двеју девојчица, њихових разговора и коментара, филм с великим сензибилитетом приказује обичајну и материјалну културу те друштвену структуру афарског народа у Етиопији, обележену борбом за преживљавање у пустињском и социјално девастираном окружењу. Сјајна камера омогућује изразиту презентност главних ликова чија лакоћа комуницирања и шарм спонтано увлаче гледаоца у радњу. Додатно, филм доприноси сазнању о одрживој снази традиције чак и у најтежим околностима.
Признање жирија за промоцију нематеријалне баштине: Од поља до стола (Фром тхе фарм то тхе табле)
португалски филм. редатеља Фернанда Паулина
Причом која детаљно прати поступке печења хлеба у заједничким пећима и производње вина, у живописном контексту церемонија и друштвене комуникације, овај филм с лакоћом и непретенциозношћу успева да пренесе знања о традиционалним вештинама производње и конзумирања хране и пића.
Признање жирија за визуалну презентацију нематеријалне баштине: Разговор с ваздухом (Талкинг то тхе аир)
непалско-амерички филм, редатељице Сопхие Диа Пегрум
Очаравајућим приказима непалских пејсажа, тибетанске културе и призора комуникације људи и коња овај филм доноси изузетну визуалну вредност представљању нематеријалне баштина.
Признање жирија за уметнички доживљај нематеријалне баштине: Еоха
црногорски филм, редатеља Владимира Перовића
Филм без језичких средстава, уз помоћ снажних уметничких поступака, даје дојмљив приказ пастирског „немуштог језика“, као зачудне и успешне људске комуникације са животињама.
Образложење одлуке жирија Фестивала Плус
Жири у саставу:
Невена Бороја, Матија Муњиза Петровић и Срђан Радовић,
Једногласном одлуком награђује филм „Еурека“ аутора Бојана Поповића у оквиру 24. Међународног фестивала етнолошког филма на конкурсу ИД3мин.
Образложење:
Аутор је на једноставан начин представио одсуство идентитета модерног човека, који има потребу за експонирањем, али не и за откривањем своје бити чиме је најбоље одговорио на тему (Не)скривени идентитет.
Жири у саставу:
Невена Бороја, Матија Муњиза Петровић и Срђан Радовић,
Једногласном одлуком награђује филм „Напред (Аделанте/Форwард)“ аутора Ноама Осбанда у категорији Студентски филм у оквиру 24. Међународног фестивала етнолошког филма.
Образложење:
Филм приказује интеграцију мексичке заједнице у америчко друштво кроз личне приче припадника локалне заједнице и црквене парохије. На примеру америчког свештеника и младог брачног пара говори о симбиози култура и прилагођавању локалних етничких заједница и цркве новим друштвеним и културним околностима. Кроз локалну причу аутор говори и о ширим, глобалним питањима миграције и културне интеграције. Аутор вишеслојним феноменима приступа на занимљив и креативан начин, успешно употребљавајући филмски језик и антрополошки ракурс.