Овогодишњи 32. интернационални фестивал етнолошког филма чији је слоган „Живот као на филму” синоћ је свечано, у Етнографском музеју, отворио признати филмски и ТВ редитељ господин Ђорђе Кадијевић.
Госте и публику најпре је поздравио домаћин манифестације Марко Крстић, директор Етнографског музеја, који је подсетио на речи шведског синеасте Ингмара Бергмана који је о колеги руском режисеру Андреју Тарковском рекао да је био прави геније, јер је успео да реализује све што је замислио у својој глави.
Према његовим речима тако је и са Ђорђем Кадијевићем, који се као уметник снажно ослањао на етнолошко наслеђе у својим делима значајног опуса.
– Често је филм већи од живота и у том духу треба да разумемо овај фестивал. Изволите! Добро дошли! Поново ради биоскоп! – нагласио је Марко Крстић, отварајући 32. интернационални фестивал етнолошког филма.
Иван Максимовић, уредник фестивала, навео је да се у овогодишњој селекцији нашло 55 остварења аутора из чак 26 земаља, као и да Етнографски музеј манифестацију реализује у сарадњи са РТС-ом и Југословенском кинотеком, где ће се одржати део пројекција из програма у фокусу, али и уз подршку амбасада Бразила и Португалије.
За Давора Борића, председника жирија 32. интернационалног фестивала етнолошког филма, најдрагоценија одлика фестивала је да доноси остварења која се не снимају да би се зарадио новац, већ да би имала ауторски приступ и печат.
Редитељ Ђорђе Кадијевић посебно се захвалио дирекцији фестивала на позиву и селекцији његовог играног филма „Карађорђева смрт”, који на овом фестивалу има своју биоскопску премијеру, за коју je посебно дигитализован, после више деценија од телевизијског приказивања, а који ће публика моћи да погледа у недељу у 18 часова у Југословенској кинотеци, у оквиру специјалног фестивалског програма.
Рекавши да је етнологија интегрални део реалности у којој живимо, Кадијевић је нагласио да иако није снимао филмове какви се приказују на овом фестивалу „чињеница је да не постоји област у коју етнологија на разне начине није укључена, а на овом фестивалу покушавамо да откријемо шта је етнологија и шта све пружа у својим манифестацијама”, рекао је чувени синеаста додавши да признаје да, иако је по образовању историчар уметности и пасионирани љубитељ ликовне уметности, не би могао да ствара без великог допунског знања из етнологије.
Кадијевић је истакао да је његова ТВ серија „Вук Караџић” из 1987. године освојила главну награду Гран при Европа на телевизијском фестивалу у Риму и да је тај историјски пројекат сниман четири године.
О Гран прију за најбољи филм 32. интернационалног фестивала етнолошког филма одлучује жири у којем су поред хрватског редитеља документарних филмова Давора Борића, Алесандра Татић, прошлогодишња добитница Гран прија и Италијнка Ромина Занон, заменица креативног директора филмског фестивала у Падови.
Фестивал је званично отворио филм „У потрази за Енок” холандске ауторке Дорне ван Роуверој.
Програм фестивала се налази на сајту и друштвеним мрежама фестивала.
Пројекције почињу сваког дана од 16 часова у Етнографском музеју и Југословенској кинотеци